Pages

24 August 2011

Google+ želi Facebook uspeh u igrama


Google predstavlja najveću konkurenciju Facebook-u, što znači da će ova kompanija u stopu pratiti šta se dešava i obezbeđivati Google+ servisu sve one karakteristike koje su dostupne na Facebook-u, ali i neke koje Facebook ne poseduje kao što je Circles, navodi Rob Enderle, analitičar Enderle Group, koji tvrdi da bi igre bile snažno oružje kada je u pitanju borba za nadmoć na polju društvenih sajtova.
Facebook je napravio odličan potez kada je korisnicima pružio mogućnost igranja popularnih igrica kao što su Farmville, YoVille i Mafia Wars, a sada i Google+ želi deo tog kolača. Zapravo, Google+ servisu je potrebna takva akcija, smatra Ray Valdes, analitičar firme Gartner. Google dodaje igre, ne da bi bio konkurentan Facebook-u već da bi obuhvatio jedan veoma važan aspekt društvenog iskustva kada je u pitanju moderni Web.
Valdes navodi da ljudi posećuju Facebook i slične sajtove da bi se povezivali sa prijateljima i, kao deo toga, da bi zajedno mogli da igraju društvene igre. Uobičajene igre kao što je Farmville nisu po ukusu svih korisnika ali predstavljaju veoma važan udeo korisničke populacije. Valdes navodi da jedna četvrtina Facebook-ove baze korisnika igra neku društvenu igru na sajtu, a to je i razlog zbog kojeg Google+ treba da uđe u svet igara. Na ovaj način Google+ će biti jednak Facebook-u, smatra Dan Olds, analitičar pri Gabriel Consulting Group.
Google treba da iskoristi faktor zabave kao i da doda igrice i druge zanimljivosti ukoliko želi da bude ozbiljan igrač i ozbiljan konkurent Facebook-u, smatra Olds. Naravno, kao što se i moglo očekivati, ni Facebook ne sedi skrštenih ruku.Nakon što je Google+ najavio mogućnost igranja igara, Facebook je predstavio veći igrački ekran i najavio da će ljudi koji igraju igrice na sajtu imati posebnu tablu koja će pokazivati njihove najbolje rezultate, kao i igračku aktivnost njihovih prijatelja.

Analitičari navode da će Facebook morati dosta da se potrudi da bi zadržao korisnike aktivnim na sajtu. Najbolji odgovor Facebook-a na ovu situaciju bio bi da postepeno unapređuje platformu i igrački ekosistem, smatra Brad Shimmin, analitičar Current Analysis, koji smatra da u tu svrhu treba iskoristiti popularnu igru Angry Birds.
Olds smatra da Facebook treba da promoviše svoju platformu kao sredstvo koje pruža odličnu preglednost i najbolju šansu za komercijalni uspeh. Google je odličan na tom polju a Facebook mora biti siguran da nudi jednako dobre mogućnosti kao i Google te da naglase postojanje masovne baze korisnika u odnosu na Google+ servis i broj njegovih korisnika.